Hier wil ik je vertellen hoe ik bijdraag aan een prettiger en schoner werkende auto-industrie. Dat is best wel een leuk verhaal. Vooral als u zelf in de automotive werkt, een autobedrijf runt of een automerk wilt verduurzamen en zich afvraagt wat ik voor u kan doen.
Uitlaten, oliefilters, luchtfilter, pillenfilters, schokbrekers, remmen en ruitenwissers. Na mijn studie Autotechniek groeide ik op in de auto-onderdelen-handel. Ik kocht in, verkocht, lette op marges en uitgaven. Mijn klanten: alle garagehouders, die alle soorten auto’s in hun garages kregen. Dealers deden nog niet aan aftersales. Na de verkoop raakte de dealer de klant letterlijk en figuurlijk kwijt. De gebruiker belandde bij elke willekeurige garagehouder. En met die garagehouders deed ik zaken door onderdelen aan hen te verkopen. Ik kan me vooral herinneren dat er kleine oorlogen werden gevoerd rondom prijzen.
Gelukkig kwam er een transitie. De oorlog om prijzen maakte plaats voor iets beters. Goed bedienen van de klant met service en aftersales. Deze transitie is in volle gang. Dit begeleiden, daar ligt mijn expertise.
Hoe ik uw autobedrijf en de automotive ondersteun in deze transitie? Door in systemen data te verduidelijken (wat kost welke reparatie/service?), te koppelen en open te stellen. Waar alle betrokkenen van kunnen profiteren: de gebruiker, eigenaar, leasemaatschappij, dealer en importeur van een auto. Zo lukt het om de de gebruiker van een auto of een autoleasemaatschappij lang aan je te binden met goede service.
Hoe maak ik de automotive energiezuiniger? Door te zorgen dat het fysieke bedrijf energiezuiniger werkt. Dat het licht en de machines in showrooms en garages zo min mogelijk stroom verbruiken. Dealers, importeurs en de aangesloten garages optimaal helpen bijdragen aan de energietransitie en energie besparen. Dat is wat ik kan doen.